Kampagne: Studerende skal tackle autentiske udfordringer

Kampagne: Studerende skal tackle autentiske udfordringer

En ny kampagne skal få unge til at deltage i åbent hus på AAU i Esbjerg og København, der afholdes i februar. Kampagnen Tackle Real Challenges sætter fokus på, at studerende skal være med til at løse autentiske udfordringer.

Verden er fuld af autentiske udfordringer. Dem skal kommende studerende være med til at løse. Det er budskabet i kampagnen Tackle Real Challenges, som skal rekruttere studerende til AAU i Esbjerg og København. I første omgang skal kampagnen lokke interesserede til åbent hus på campusserne i februar.

Med afsæt i PBL præsenterer Tackle Real Challenges-kampagnen forskellige problemstillinger fra den virkelige verden, som kommende studerende kan tage kampen op med. De udfordringer, som indgår i kampagnen, er problematikker fundet på uddannelserne i Esbjerg og København, hvor videoerne også er optaget. 

Udover det håndgribelige mål for kampagnen ved at lokke unge til åbent hus-arrangementerne skal den også inspirere kommende studerende. Den skal vække en lyst i dem til at ville forandre verden og komme med løsninger til verdensomspændende problemer. Det er unge med høje ambitioner, kampagnen skal trække til AAU.

Åbent hus i Aalborg indgår i en separat kampagne, da det afholdes i samarbejde med alle Nordjyllands videregående uddannelser. Ved havnefronten i Aalborg vil mere end hundrede videregående uddannelser fra Nordjylland være samlet, så unge får mulighed for at besøge samtlige uddannelser på samme dag.
 

Datoer for åbent hus

Campus i København: onsdag den 7. februar kl. 13.00 - 17.00 
Campus i Esbjerg: lørdag den 24. februar kl. 10.00 - 14.00
Campus i Aalborg: fredag den 2. marts kl. 9.30 - 17.00

Læs mere om åbent hus-arrangementerne her

Se plakater og videoer fra Tackle Real Challenges-kampagnen fra AAU København og AAU Esbjerg herunder.